FANDOM

Zamach na Markha Kadero 2126 - miał miejsce 25 czerwca 2126 r.

Podróż Insektów na ZiemięEdytuj

Zobacz osobny artykuł: Podróż Insektów na Ziemię 2126

22 czerwca 2126 r. na zaproszenie rządu Derranu król dobrych Insektów Markh Kadero wraz z byłym królem Gevarem Zawarą i oficjalną delegacją wyruszył w podróż na Ziemię. 25 czerwca przybył do Murmańska.

Przebieg zamachuEdytuj

O godz. 7:24 samochód Skoda Fabia 54 odjechał z lotniska. Na przodzie zasiedli: kierowca, a zarazem pilot statku kosmicznego, człowiek Jan Kołowicz oraz dowódca statku półpharsenuanin-półczłowiek Yper von Bereberdorf. Za nimi usiedli: mistrzyni Insektów, Nglumtrumka Alena Waznikowa, następca tronu Insektów, człowiek Rasilnij Re'van i dowódca Pharsenusjańskich sił zbrojnych, człowiek Mariusz Geener. Na tylnych siedzeniach zasiedli królowie: Gevar Zawara i Markh Kadero oraz pomiędzy nimi nastoletnia uczennica Karina Put'reanowa. O 7:55 samochód minął Budynek Sejmu Derranu. W tym momencie padł pierwszy strzał. Odbił się on od ulicy, nikt go nie zauważył. Po chwili samochód zatrzymał się, wszyscy wysiedli i udali się do sejmu. Po wyjściu z budynku ok.9:00 cała delegacja ponownie wsiadła do auta. Jednak nim kierowca zdążył zapalić silnik padł drugi strzał. Przeszył on rękę Gevara Zawary, a następnie dłoń siedzącego przed nim Mariusza Geenera. Samochód ruszył. W tym momencie wybuchła bomba-pułapka. Gevar Zawara wypadł z samochodu i wpadł do pobliskiej fontanny. Karina Put'reanowa została wciśnięta w fotel, a następnie wyrzucona z samochodu. Król Markh Kadero uderzył w przedni fotel głową. Alena Waznikowa, która straciła przytomność po drugim strzale wypadła z samochodu i uderzyła głową w drzewo. Rasilnij Re'van został wciśnięty w fotel, a potem odrzucony do przodu. Zatrzymał go jednak metalowy pręt z siedzenia, który przebił mu nogę. Mariusz Geener został wyrzucony ok. 100 m nad Ziemię, a następnie spadł na dach jednego z budynków. Jan Kołowicz oraz Yper von Bereberdorf uderzyli głowami w przednią szybę co uratowało ich przed wyrzuceniem z samochodu. Po chwili na miejscu zamachu pojawiły się karetki, które przewiozły wszystkich na lotnisko wojskowe. Delegacja została natychmiastowo odesłana promem medycznym na Pharsenus, gdzie wylądowała 26 czerwca o 12:56 czasu ziemskiego (a 23:19 czasu pharsenuańskiego). Na wszystkich jej żyjących członkach wykorzystana Moc Światła Insekta, która uzdrowiła wszystkich prócz Kariny Put'reanowej (zmarłej o 5:23 czasu pharsenuańskiego i wskrzeszonej kilka minut później). Wszyscy prócz niej polecieli na Ravazanet do siedziby Nonsensopedii.

Na miejscu zamachu zauważono ubranych w czarne garnitury mężczyzn oraz niezidentyfikowany helikopter, będący znakiem Kranvosu. Zatrzymano dwójkę osób.

Śledztwo Edytuj

Badania DNA z odcisków palców na kuli wykazały, że do magazynka włożył je sam Dawid Kurenyjat, szef Kranvosu. Helikopter z miejsca zdarzenia okazał się nie mieć pilota – został odnaleziony 20 km za miastem, w stodole. Kilka minut później, 10 km od stodoły znaleziono nieprzytomnego i całkiem pijanego Kurenyjata leżącego na polu. Wyjęto mu z gardła agregat prądowy, po czym doprowadzono do komendy Interpolu w Helsinkach. Szef Kranvosu popełnił samobójstwo podduszając się paskiem ze spodni policjanta prowadzącego go na przesłuchanie. Dzięki przebadaniu mózgu denata zdołano poznać nazwiska pozostałych zamachowców. Niektóre okazały się być znajome – strzelec nazywał się Kuren Paola.

Stan pasażerów po zamachuEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki