FANDOM

Wojna na Iwan'ie to konflikt pomiędzy tubylcami tej planety – mooninami, a Zjednoczoną Federacją Planet na planecie Iwan. Przedmiotem sporu są surowce w niej zawarte: w planecie znajduje się bardzo rzadki pierwiastek: hixoyoq'u o wartości bliskiej 5'000'000'000 nonenów za kilogram. Ponadto na planecie znajdują się tak obfite złoża platyny, że gdyby podzielić je na każdego mieszkańca Ziemi, każdy otrzymałby po 1000 ton i jeszcze sporo by zostało.

Początkowo z mieszkańcami próbowano pertraktować, ale kiedy owi po roku nie zgodzili się na wydobycie materiałów, Senat Federacji zezwolił na użycie środków militarnych, ze względu na multum korzyści i zysków płynącą z eksploracji planety. Obecnie potwierdziło się to, pomimo olbrzymiej ilości pieniędzy płynącyh na wojnę, zyski są jeszcze większe.

Przebieg wojnyEdytuj

Pierwsze ciężkie machiny bojowe sprowadzone zostały w październiku 2124 roku, po tym jak moonini zaatakowali i przeprwadzili rzeź wśród mieszkańców niewielkiej osady, w której mieszkali dyplomaci chcący przekonać tubylców na kompromis. Obrońcy nie mieli żadnej broni i zostali poprostu wyrżnięci, co spowodowało wielkie oburzenie Senatu i wysłaniem trzech sześciu oddziałów POPu oraz zestawu obrony kolonialnej. W ten sposób wybudowano Oppust.

W lipcu 2125 roku na Iwan'ie pozostał już tylko jeden odział POP'u, gdyż moonini są bardzo sprytni i mimo niskiego zaawansowania technologiczego mają wiele trafych pomysłów: w lasach i na drogach wykopywują głębokie dziury, a na dnie kładą miny tzw. dommoni.

W lutym 2126 przywieziono tu 20 pofoagów, 62 thorów i 1 krążownik bojowy. Do dnia dzisiejszego moonini zniszczyli 4 pofagi i jednego thora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki