FANDOM

Wojna arabsko-watykańska - wojna, która wybuchła 30 sierpnia 2126 r.

GenezaEdytuj

Enklawy WRLiD w Afryce Północnej zawsze były powodem sporów. Radykałowie islamscy dążyli do ich włączenia do Imperium Arabskiego. Przeciwni byli mieszkańcy - w większości katolicy.

PrzebiegEdytuj

Kampania tunezyjskaEdytuj

30 sierpnia 2126 r. o 4:00 siły arabskie przekroczyły granice Watykańskiej Republiki Ludu i Demokracji. Zaatakowano małą miejscowość rybacką - Primaprilis. Burzyli świątynie katolickie i dewastowali okolice, ranili ludzi i porywali dzieci. 40 nieletnich przywiązali do machin wojennych (ta sytuacja miała już miejsce w polskiej historii) i pojechali do Iuliusa. Tam przeprowadzili szantaż. Mieszkańcy zmuszeni byli oddawać pieniądze. Następnie nieletni zostali tam zostawieni.

Pomoc ze świata i światówEdytuj

Wszechwświat stanął po stronie Watykańczyków. Ze wszystkich stron napływało wsparcie, wiele państw postanowiło zaatakować Arabów. Przylatywały delegacje. 1 września 2126 roku w esklawie WRLiD były także nieco osłabione siły Nonsensopedystów, którzy po Wojnie O Nonsensopedię mieli bardzo mało wojsk defensywnych i ofensywnych - obie stracili w wielkim stopniu. Watykańczycy zaatakowali Arabów, którzy mieli swoje obozowisko niedaleko Iuliusa. Nieznane są obecne straty obu stron.

Ofensywa ArabówEdytuj

Arabom udało się pokonać watykańczyków pod Primaprilisem. O 12:50 siły arabskie wyruszyły w stronę ostatniej enklawy Watykanu - Utimelu. 3 września watykańczycy zostali zepchnięci z Półwyspu tunezyjskiego.

Bitwa o MaltęEdytuj

4 września o 8:22 wojska arabskie przeprowadziły desant na południowych plażach Malty. Po krwawych walkach 13 września watykańczycy zostali ostatecznie wyparci z wyspy.

Ofensywa sycylijskaEdytuj

Po blisko trzech tygodniach względnego spokoju, 23 września wojska arabskie zaatakowały Sycylię. 2 października 2126 r. wódz Arabów Osmail Qat-Piryu triumfalnie wkroczył do Palermo. Następnego dnia upadła ostatnia sycylijska twierdza Watykanu - Mesyna City.

Ofensywa ApenińskaEdytuj

23 października wojska arabskie dokonały desantu na południu półwyspu Apenińskiego. 25 października Cesarstwo Zachodniotureckie wypowiedziało wojnę Arabom. 27 października Arabowie zajęli Bari. 1 listopada do wojny po stronie Arabów przystąpiła Matuszka Rasjia. 4 listopad Arabowie zajęli Rzym i aresztowali papieża. 7 listopada Polonia i Cesarstwo Ciast wypowiedziały wojnę Arabom i Rosji. 11 listopada Arabowie wypowiedzieli wojnę Ważarowi. 14 listopada premier ONZ Jan Kolor podał się do dymisji. 16 listopada ONZ zostało rozwiązane. 17 listopada SAFPiŚ wypowiedziało wojnę Arabom. Wczesnym porankiem, 23 listopada Watykan skapitulować. Arabowie wcielili całe państwo do swojego Imperium.

Druga Wojna OjczyźnianaEdytuj

6 grudnia o poranku siły Rosji zerwały sojusz z Arabami i wypowiedziały im wojnę. Działania zbrojne rozpoczęto 13 grudnia. 14 grudnia Imbria wypowiedziała wojnę Cesarstwu Ciast. 31 grudnia o godz. 23:50 wszystkie kraje biorące udział w wojnie podpisały pokój. Tym samym wojna dobiegła końca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki