FANDOM

Wielki Urugwaj Mapa

Mapa administracyjna

Wielki Urugwaj – duże państwo obejmujące większość Ameryki Płd. i część Afryki zaliczane do największych potęg gospodarczych i militarnych świata. Zajmuje powierzchnię 18,2 mln km2, zamieszkuje go blisko 500 mln osób. Graniczy z Imperium Stonkozaurów i kilkoma krajami afrykańskimi. Stolicą Wlk. Urugwaju jest Montevideo.

Podział administracyjny Edytuj

Wielki Urugwaj dzieli się na dziewięć prowincji.

Ustrój Edytuj

W państwie panuje demokracja umiarkowana. W demokratycznych wyborach co trzy lata zostaje wybrany parlament. Najwyższą władzę sprawuje marszałek wybierany raz na dziesięć lat w demokratycznych wyborach spośród dwóch kandydatów: jednego mianuje parlament, drugiego poprzedni marszałek (może on zgłosić także siebie).

Historia Edytuj

W 2094 roku Urugwaj i Chile dokonały rozbioru pogrążonej w chaosie Argentyny. Szybko okazało się jednak, że zabór urugwajski rozwija się znacznie szybciej niż chilijski. W związku z tym mieszkańcy ziem argentyńskich porozumieli się z władzami w Montevideo (Konferencja w Buenos Aires) i wspólnymi siłami podbili całe Chile w 2097 roku. Wtedy zmieniono nazwę kraju z Urugwaj na Wielki Urugwaj. W 2102 roku mieszkańcy Paragwaju w referendum opowiedzieli się za przyłączeniem do Wlk. Urugwaju. W 2110 roku Wlk. Urugwaj dokonał aneksji wykrwawionej po wojnach ze stonkozaurami Brazylii. W 2113 roku ten sam los spotkał Peru. W 2115 roku przyłączono Boliwię. W 2117 roku ruszyła wyprawa wojskowa do Afryki, która zakończyła się przyłączeniem Angoli i Namibii. W wyniku wojny w latach 2120-2122 przyłączono skłócone plemiona murzyńskie z terenów obejmujących dawne Kongo, Zair, Gwineę Równikową, Gabon, Burundi i Rwandę.

Marszałkowie Edytuj

Gospodarka Edytuj

Pomimo, że tereny wchodzące w skład państwa nie należały w przeszłości do bogatych kraj rozwija się w imponującym tempie. Właściwa zarządzanie, racjonalne wydobywanie surowców i wykorzystywanie dużego potencjału siły roboczej sprawiają, że obecnie kraj zalicza się do najbogatszych na świecie.

Sport Edytuj

Aby uniknąć chaosu rząd Wlk. Urugwaju postanowił, że do 2116 roku każda prowincja będzie miała po staremu własną reprezentację. Dopiero od 1 września 2126 roku startuje wspólna reprezentacja Wielkiego Urugwaju.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki