FANDOM

Tovianin

Twarz Tovianina

Tovianiehumanoidalna rasa pochodząca z księżyca Jowisza, który leży w atmosferze planety - Tovii.

Wygląd Edytuj

Tovianie hariańscy mają niebieską skórę, czerwone oczy, imiona na H i podłużne, trójkątne twarze z podobnymi w kształcie uszami. Palce kończą się ostrymi pazurami, które pomagają w jedzeniu katrowaniny mięsnej – narodowego dania Tovianów. Tovianie deriańscy są natomiast zieloni i mają oczy żółte. Osobniki tej rasy potrafią również zmieniać kolory oczu, jednak jest to największa hańba dla nich. Mają też wrodzone radary – teerree – dzięki którym mogą "wyłączyć" oczy bez obaw.

Inne Edytuj

KulturaEdytuj

Tovianie żyją w klanach, które są rządzone przez tzw. Haakarów. Każdy Haakar należy do Brekhty, czyli Rady decydującej o wyborze Saara (władcy) spośród klanu rządzącego, Kharta. Khart to jedyny klan, do którego przychodzą nowi Tovianie (a zazwyczaj Tovianki). Wymiana pomiędzy innymi klanami nie jest możliwa. Przyjęcie do Kharta to największy zaszczyt, jaki może spotkać Tovianina. Derianie częściej wyjeżdżali z Tovii, ze względu na ich wrodzony talent do biznesu. Tovianie nazywają ludzi kehartev.

Wiek Edytuj

Tovianie dożywają często dwustu dwudziestu lat. Tovianin w wieku 90 lat jest jak człowiek w wieku lat 36.

Znani Tovianie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki