FANDOM

Tolkienland – państwo leżące na zachodnim brzegu Ameryki Północnej. Założone w 2023 przez Mrówę II po zdobyciu części praw autorskich od potomków JRR Tolkiena. Panuje w nim ustrój monarchistyczny. Ponoć państwo jest kontynuacją Gondoru i Arnoru.

HistoriaEdytuj

Cquote1.png Ale fajnie, będę ciągle jadł, a będą mi jeszcze za to płacićCquote2.png
– Ludzie kandydujący na hobbitów

W 2023 Mrówa II założył park tematyczny, którego główną atrakcją było przedłużenie czasów Śródziemia. Zawierało wtedy 3 miejsca: Bag End, Lorien oraz Dale – miejsca życia hobbitów, elfów i krasnoludów. Początkowo przedstawiciele innych ras byli poprostu ucharakteryzowanymi ludźmi.

W 2030 Mrówa zaczął starać się o prawa państwa. Rząd USA powiedział mu: Jak Ci uda się odebrać nam ziemię, to sobie weź. Mrówa zuchwale zebrał armię pseudokrasnoludów z zaawansowanymi technologicznie toporami i pseudoelfów ze strzałami zakończonymi mikrobombami.

W 2031 doszło do Bitwy pod Enuronnem. Wojska Tolkienlandu niechybnieby przegrały, lecz dokonał się przełom, jakiego nikt by się nie spodziewał. Po 3 erach życia pod Ziemią, krasnoludy wybiły wiele dziur w stokach Koldylierów i wymaszerowały armią liczącą 250 tysięcy krasnoludów i przyłączyły się do bitwy z pradawnymi okrzykami Ain Durugnul. Nawet gdyby uznać czołg za 50 ludzi, siły Tolkienlandu przewyższały dwukrotnie wojska USA. Amerykanie postanowili się poddać, a były to czasy, w których rząd USA dotrzymywał słowa i nadał Tolkienlandowi prawa państwa.

W 2078 roku, po 10 letnim nieprzerwanym modleniu się do Ilvutara dokonałą się Przemiana pseudoelfów w prawdziwe Elfy.

CiekawostkaEdytuj

Tolkienland nie bierze udziału w większości wojen, imprez, takich jak Mistrzostwa Świata, ani eksploracji kosmosu.

ProwincjeEdytuj

Tolkienland dzieli się na kilka dzielnic:

  • Bag End – stolica.
  • Rohan – miejsce rekrutowania jeźdzców.
  • Moria – odbudowana stolica krasnoludów.
  • Lorien – dzielnica elfów.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki