FANDOM

Rzeczpospolita Helska

Stolica Hel Południowy
Władca król Bogdan Gwóźdź
Hymn Hej, hej, hej sokoły
Język urzędowy język staropolski
Ustrój monarchia parlamentarna
Ludność 546 osób
Waluta Złoty Helski

Rzeczpospolita Helska - państwo powstałe w styczniu 2126 roku poprzez oderwanie się od Polonii części Helu. Zajmuje powierzchnię 0,5 km2.

GeografiaEdytuj

Państwo obejmuje część ulicę Główną (dawna Kuracyjna), Bałtycką , południową część portu i kawałek lasu z dwoma bateriami artyleryjskimi. Kraj podzielony jest na 5 województw.

HistoriaEdytuj

Mieszkańcy tej części miasta mając dość panującego w Polonii dziadostwa skrzyknęli się i dnia 15 stycznia 2126 roku ogłosili niepodległość obszaru. Ponieważ ich rękach były nowoczesne działa i dwa czołgi nikt się temu nie sprzeciwił. 20 stycznia w wolnej elekcji wybrano króla.

Ustrój politycznyEdytuj

Król sprawuje władzę wykonawczą. Władza ustawodawcza należy do sejmu walnego, któremu przewodzi marszałek. Królowi i marszałkowi pomaga wicekról. Skutkiem tego mamy tylko trzech zawodowych polityków. Marszałek i wicekról wybierani są w demokratycznych wyborach co dwa i pół roku.

Siły zbrojneEdytuj

W skład sił zbrojnych RH wchodzą:

  • dywizja artyleryjska (dwie baterie) - 5 żołnierzy
  • dywizja pancerna (dwa czołgi i opancerzony motocykl) - 5 żołnierzy
  • dywizja piechoty - 15 żołnierzy
  • marynarka (1 kuter opancerzony) - 3 żołnierzy

W sumie daje to 28 ludzi.

SportEdytuj

Wyjściowy skład Reprezentacji

Państwo posiada swoją reprezentację piłkarską (do czasu otwarcia Stadionu Narodowego grała ona jedynie mecze wyjazdowe).

Ponadto kraj posiada reprezentację kolarską i lekkoatletyczną. Obie bez większych sukcesów.

1 sierpnia 2126 roku zorganizowano wyścig kolarski Tour de Hel. Druga edycja wyścigu odbyła się 1 sierpnia 2127.

Stadion Narodowy Edytuj

Leżący w województwie leśnym Stadion Narodowy mieści 1200 osób i jest największym budynkiem w kraju. 17 lipca 2126 r. król Bogdan Gwóźdź symbolicznie wbił pierwszą łopatę pod jego budowę. Budowa pierwotnie miała się zakończyć w listopadzie tego samego roku, ale ostatecznie ukończono ją w lutym 2127. Podczas budowy m.in. konieczna była przebudowa jednej z ulic, która obecnie znajduje się pod stadionem.

Mapa Edytuj

Rzeczpospolita Helska.jpg

Mapa Rzeczypospolitej Helskiej

Więcej z Fandomu

Losowa wiki