FANDOM

FlagaRavazanetu.jpg

Flaga Ravazanetu.

Ravazanet (wymowa rawazanet bądź rejwezant) to planeta w układzie o tej samej nazwie, znanym też jako układ Tau Ceti. Tworzy układ planety podwójnej z Pharsenusem. Leży na niej Putinnove. Jest zbudowana z trzech płynnych substancji: Arthesis, Damiinium i Karensis, które są wykorzystane do leczenia. Na powierzchnii planety można zauważyć jedynie Arthesis i Damiinium. Karensis pojawiaja się w jaskiniach oraz nielicznych gejzerach.

Walutą na Ravazanecie są wiki. Ravazanet jest zamieszkiwany przez rdzennych Nglumtrumów i ludzi, którzy odkryli planetę w 2023.

Odkrycie Edytuj

Ravazanet został odkryty przez Ludzi w roku 2023 z pomocą sondy Panslav23, która miała na celu rozbudowanie działania sondy CenSci, jednak zmieniła trajektorię i po upływie 38 dni od odkrycia tego faktu przez NASA - 11 października 2023 - natrafiła na nietypowy sygnał. Kiedy wiadomość ta dotarła na Ziemię, zmieniono trajektorię lotu sondy, tak, aby trafiła na orbitę obiektu, z którego był wysłany sygnał. Następnie przesłano do niej kopię wiadomości Arecibo, która po kilku godzinach trafiła do mieszkańców planety. Sonda wylądowała na Ravazanecie w dniu 21 grudnia 2023 i wysłała na Ziemię pierwsze zdjęcia Nglumtrumów. Następnie rozpoczęto przygotowywanie załogowego lotu na planetę, którego kapitanem miał zostać David Ravazanet, dowódca pierwszej misji poza Układ Słoneczny. Pół roku później, 1 lipca 2024, nastąpiło pierwsze spotkanie Ludzi z inną rasą rozumną, nazwane później Pierwszą Konferencją. Dzięki zdjęciom sondy Panslav23 odkryto też planetę bliźniaczą Ravazanet - Pharsenus.

CiekawostkiEdytuj

  • Powierzchnię Ravazanetu porównywano do żywego oceanu z Solaris Stanisława Lema. Przepływające Arthesis i Damiinium wyglądają bowiem jak lampa lava, do której sam Lem porównywał ocean ze swojej powieści.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki