FANDOM

PromMiędzyplanetarny

Prom międzyplanetarny lądujący na Footrow

Prom międzyplanetarny – rodzaj międzyplanetarnego środku transportu, mogącego pełnić funkcje cywilne, dyplomatyczne jak i militarne. Standardowo ma wymiary: długość 300 metrów, szerokość 120, i wysokość 115. Jego główną zaletą jest samowystarczalność i duża ładowność.

BudowaEdytuj

SkorupaEdytuj

Promy międzyplanetarne, na powłoce właściwej – zrobionej z metrowej warstwy metalu, pokrytej z zewnątrz 10 cm magmanu, na całej powierzchni są zainstalowane kolektory słoneczne, pokryte 30 cm warstwą specjalnego szkła mającego dwie funkcje, które dzięki zastosowaniu impulsów można zmieniać w razie potrzeby: zakrzywianie promieni gwiazd, a co z tym idzie zwiększenie wydajność baterii słonecznych lub odbijanie promieni lasera (odbijanie wiązek światła). Szkło wzmocione jest włóknami węglowymi, co zapewnia niespalenie się pojazdu w atmosferach.

WnętrzeEdytuj

Pod warstwą zewnętrzną z reguły znajdują się 3 główne moduły:

Centrum DowodzeniaEdytuj

Znajdujące się na samym przodzie[1] promu ma zazwyczaj widok na zewnątrz przez wielkie okno zamontowane na dziobie okrętu. W Vfing'u odbywa się proces sterowania, odczytywania uszkodzeń i posiadanych ładunków, komunikacji z podmiotami zewnętrznymi i zarządzania całym statkiem. Najważniejszym miejscem w w Vfing'u jest mostek, na którym przesiaduje kapitan wydający rozkazy.

Otoczone są dwoma pokojami strzelniczymi mieszczącymi stanowiska carxipów. Obydwa te pokoje otoczone są specjalnie wzmocioną warstwą metalu.

Strefa gospodarczaEdytuj

Strefa różniąca się na każdym statku, w zależności od przeznaczenia pojazdu. Może więc pełnić rolę: ładowni, generatorów ładujących systemy bojowe krążownika lub kajut mieszkalnych, w przypadku transporterów cywilnych, oraz wiele wiele innych.

SilnikEdytuj

Umiejscowiony pomiędzy strefą gospodarczą, a lądowiskiem (lub śmietnikiem). Od 2105 roku w promach kosmicznych najczęściej montowany jest program nadświetlny Varp, zajmujący prawie całą powierzchnię silnika oraz silniki korygujące, służące do manewrowania w bitwach, oraz lądowania w portach kosmicznych, zasilane energią słoneczną. Ponadto każdy prom wyposażany jest w gram antymaterii na czarną godzinę.

Moduły dodatkoweEdytuj

  • Dodatkowa ładownia' – montowana na statkach wspomagających kolonie.
  • Lądowisko – niektóre promy wyposażane są w niewielkie lotniska mogące pomieśćić do 18 eskortonów, lub 8 myśliwców. Okazuje się to przydatne szczególnie podczas ataku piratów.
  • Śmietnik – umiejscowiony głównie w transporterach cywilnych. Możliwy do wypróżnienia jedynie w oznaczonych miejscach.
  • Generator tlenu – w statkach służącym wspomaganiu nowo założonych koloni, lub ulepszaniu poziomu planet, montuje się ulbrzymi generator tlenu, modytyfikujący cząstki obcej atmosfery w cząsteczki O2.

BramaEdytuj

Wyjść z promu można tylko w jeden sposób[2] – przez bramę. Jest to otwór rowierający się poprzez rozwarcie tarczowego przejścia, osłoniętego przez pole siłowe A. Pokryta identycznie jak reszta statku, ale zamiast kolektorów słonecznych posiada ścianę plazmową.

Systemy obronneEdytuj

Z reguły promy są statkami cywilnymi lub transportowymi, dlatego nie znajduje się na nich wybitnie wysoka ilość uzbrojenia. Standardowe i zarazem minimalne uzbrojenie promu miedzyplanetarnego[3] to 8 dział plazmowych i 6 wyrzutni jonowych. Ponadto każdy prom powinien być obstawiony przez 4 eskortony.

Przypisy Edytuj

  1. Rzadziej w samym centrum
  2. Chyba, że istnieje lotnisko, a prom nie zawiera uszkodzeń, pozwalających opuścić go przez dziurę w kadłubie.
  3. Zarządzenie ZFP, ustawa no 6, paragraf 3.1

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki