FANDOM

Poziomy planet – to system klasyfikacji planet ze względu na możliwości mieszkalne przeciętnego Ziemianina. Oznaczeniami są litwery alfabetu łacińskiego. Najwyższym poziomem jest K – czyli K-PAX.

PoziomyEdytuj

  • A – planeta całkowicie nienadająca się do zamieszkania przez: brak atmosfery – to eleminuje całkowitą możliwość kolonizacji.
  • B – planeta niemożliwa do skolonizowania z uwagi na: atmosfera składa się z trujących dla człowieka pierwiastków np. siarkowodoru, lub sześciotlenka siarczanu ołowiu. Brak wody. Brak roślinności. Temperatura powyżej 400 stopni Celsjusza, lub poniżej -90. Grawitacja zbyt wysoka/niska
  • C – dzieli się na:
    • C1 – atmosfera w porządku. Brak wody, brak roślinności.
    • C2 – Jest Woda, ale w postaci lodu. Zła Atmosfera. Brak roślinności.
    • C3 – na planecie znajduje się woda w stanie ciekłym. Mimo to brak roślinności i zwierząt. Atmosfera nieodpowiednia.
  • D – istnieje woda i zwierzęta które potrafią oddychać powietrzem, które dla człowieka jest zabójcze.
  • E – Istnieje dobra atmosfera, na planecie znajduje się skąpa roślinność i śladowe ilości wody. Z reguły planeta pustynna. Bardzo wysoka lub niska temperatura.
  • F – planeta jest podobna do Egiptu. Znajduje się tam kilka rzek, wokół których są żyzne gleby. Poza tym pustynie.
  • G – planeta o odpowiedniej temperaturze i warunkach atmosferycznych. Niska zawartość wody.
  • H – planeta o klimacie sawannowym – wszędzie wysoka trawa, gdzieniegdzie drzewa. Rzeki często spotykane. Pod ziemią małe złoża surowców organicznych (typu węgiel).
  • I – idealna planeta typu Ziemia – dużo wody temperatura idealna. W niektórych miejscach tereny nie do zamieszkania np. Pustynie lodowe lub równikowe. Obfite źródła surowców naturalnych.
  • J – planeta podobna do ziemi z tym że na biegunach nie posiada zamarzniętych obszarów.
  • K – planeta idealna – gleby żyzne wszędzie, temperatura ciepła, strefa ozonowa skutecznie broniąca przed promieniowaniem, brak miejsc niezamieszkałych. Pod ziemią kolosalne złoża surowców. Przykład: K-PAX.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki