FANDOM

Z4468464X

Moduły mieszkalne, w pobliżu portu

Port Kosmiczny Crinxena-in Wopph (kic. Planetoport "Oko") - największy port międzyplanetarny stacjonujący na orbicie Ziemii, a zarazem największy znany we Wszechświecie. Oprócz modułów służącym do przyjmowania statków kosmicznych, znajdują się tam również ambasady pharsenusian, oraz cambtonów, spory sklep z pamiątkami i jedzeniem, oraz średniej wielkości magazyn. Nie można zapominać, że nie jest to port handlowy, ale cywilny jednakże ze sporym akcentem militarnym.

HistoriaEdytuj

Został sfinansowany przez Zjednoczoną Federację Planet. Pierwsze moduły, mieszkalne, zostały zaktowiczone 20 lutego 2098 roku, a ostateczny kształt stacji został jej nadany 30 października 2098. Pierwszym statkiem, jaki z niego wystartował był statek kolonizacyjny Anxoois z eskortą sześciu krążowników gwiezdnych.

Przypuszcono na niego dwa ataki: jeden w 2112 i 2125, prawdopodobnie przez Piratów.

Rozbudowa planowana jest na czerwiec 2117 roku.

LądowiskaEdytuj

Mieszczą się w nim cztery doki na wielkie statki kolonizacyjne, szesnaście na promy międzyplanetarne, osiemnaście na niszczyciele, czterdzieści na krążowniki gwiezdne, oraz na sześćdziesiąt zwrotnych myśliwców i/lub eskortonów. Jak widać nie mieści on tak dużej floty woskowej, ale stacjonujące tam wojska wystarczają aby zapewnić obronę portowi.

Dok naprawczyEdytuj

W porcie mieszczą się także 2 doki naprawcze na statki o wielkości większej niż międzyplanetarne, oraz 26 doków dla mniejszych statków. Zatrudniani są tam najlepszych mechaników i inżynierów z Pharsenusa, Ziemi i, o dziwo - rzadko się to komu udaje, Curbanxeny. Dok naprawczy jest jednocześnie schronem, na wypadek zniszczenia pozstałych części portu. Za bramą do większych doków znajdują się (z każdej strony) po cztery działa jonowe i 12 dział laserowych.

PołożenieEdytuj

Port stacjonuje około 4000 km na północ od Mosc Yorku. Dzięki temu port nie zasłania nikomu Słońca, a sam może pobierać z niego energię, dzięki olbrzymim bateriom słonecznym. Oczywiście zasilanie zapewniają także reaktory antymaterii. Transport na powierzchnię zachodzi dzięki windopojazdom.

Pomimo stacjonowania floty, dla zapewnienia większej obrony, oprócz opancerzonego doku naprawczego wybudowano tu wiele dział laseropodobnych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki