FANDOM

Półwysep Imberyjski - półwysep położony w Europie. Od 1901 do 2009 był ukryty przed światem.

Historia Edytuj

Półwysep Imberyjski został odkryty przez starożytnych Rzymian, którzy stworzyli na nim swoje osady wypierając jego rdzennych, opalonych mieszkańców. W II w. n.e. zostało stworzone Imperium Imberyjskie, potocznie Imberium, które kilkaset lat później rozpoczęło katolizację Półwyspu, tworząc Karanewosę, palącą czarownice i heretyków na stosach. Imberium jest uważane przez historyków za jeden z bogatszych rejonów Europy w naszej erze. Podzielone było na 4 podimperia – Ważarię, Cudan, Szeżarię i Imbar (miały one własnych władców). Wkrótce, około roku 1140, Imberium rozpadło się na trzy państwa – Cudan-Imbar, Ważar oraz Szeżar. Typem spadkobiercy imberyjskiej tradycji był Ważar, w którym mówiło się po imberyjsku[1]. Cudan-Imbar również, w 1698, stał się dwoma krajami, Cudem oraz Imbrią. Wówczas jednak część ważarskiej arystokracji zbuntowała się przeciw utrzymywaniu stosunków dyplomatycznych[2] z pozostałymi państwami europejskimi. Poparł ich Cud oraz Szeżar. W 1721, po długich negocjacjach, buntownicy otrzymali część terytorium Ważaru jako region autonomiczny. W wielu kwestiach byli jednak zależny od władz prawdziwego Ważaru. Wojna była nieunikniona. W 1764 Ważar Północny ogłosił niepodległość. Karol Gewitter, cicho popierający separatystów, specjalnie wysłał na ich terytorium najsłabszych wojskowych. W 1768, na wzór dawnej Karanewosy, utworzono Kranvos – tajne służby ważarskie. Agenci zamordowali Gewittera i zmanipulowali wybory na marszałka Ważaru, przez co został nim Mokir I Unbrinowicz-Motowsky. Nowy władca od razu zyskał wielu wrogów. Wiele lat później, w 1826, separatyści spowodowali objęcie stanowiska Głównego Marszałka Ważaru przez Marka Honertika. Dał on Ważarowi Północenemu pełną niepodległość. W 1863 wybory zostały jednak ponownie zmanipulowane przez Kranvos. Stanowisko Głównego Marszałka objął Gerner Ungert, ówczesny szef tajnej organizacji. On też dobrnął do jej celu – spowodował ukrycie Półwyspu przed światem, po czym przekształcił Kranvos w służby mające dopilnować nieujawnienia. Powstał też Ruch na rzecz Ujawnienia, który rozpowiadał plotki o Ważarze w całej Europie.

W 2009, po Kryzysie Przydupasów, odbył się I Zjazd Nonsensopedystów, na który przeniknął jeden z członków RnrU – Arth Sevanian. Admini Wiki zainteresowali się jego opowieścią. Kilku (wyjątkowo trzeźwych) Nonsensopedystów wzięło opowieść pijanego Sevaniana na poważnie i doprowadziło do ponownego ujawnienia.

Kuchnia Edytuj

Głównym towarem eksportowym Półwyspu przez wieki były (oraz są) owoce cytrusowe, tradycyjnym daniem natomiast pieczony w piecu imberyjskim kurwik brunatny.

Państwa na półwyspie ImberyjskimEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Chociaż z upływem czasu język ten zaczęto nazywać ważarskim.
  2. Potocznie „sztamy”.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki