FANDOM

Artykuł ten przedstawi historię odkrycia Iris przez inne rasy rozumne. Daty podano według kalendarza ziemskiego, gdyż matematycy po dziś dzień nie są w stanie ustalić przelicznika między kalendarzem Limanian a kalendarzem ziemskim.

W 1936 Adolf Hitler, otwierając XI Igrzyska Olimpijskie, film z przemówienia inauguracyjnego wysłał w przestrzeń kosmiczną. Był to pierwszy obraz wysłany przez ludzi poza atmosferę ziemską. Sygnał, niczym nie tłumiony biegł i biegnie do dziś aż do najdalszych zakątków Wszechświata.

W 2049 roku naukowcy z przeróżnych uniwersytetów ras rozumnych odkryli planetę w układzie nazwanym przez nich Akz-1891, od położenia na nieboskłonie. Planetę nazwali 2049-Akz-1891-1. Uznali, że nie nadaje się ona do skolonizowania, gdyż była daleko od gwiazdy głównej, a także od Ziemi. Jak się potem okazało, była to Iris.

Około roku 2054 na Iris odebrano przekaz otwarcia igrzysk wysłany przez Hitlera. Był to dla Limanian niezbity dowód, że nie są sami we Wszechświecie. Sygnał, znacznie wzmocniony i wzbogacony o podstawowe informacje o Iris został wysłany z Anpora w miesiąc później.

W latach 2060-2090 zachodziły podejrzenia wśród ras rozumnych, że na planecie 2049-Akz-1891-1 znajduje się jakaś dziwna siła, gdyż obserwowano tam wysokie zagęszczenie różnych fal promieniowania, między innymi fal radiowych oraz fal promieniowania gamma o średniej mocy. Początkowo przypisowano to jakimś niespotykanym właściwościom, które nie zostały jeszcze przez fizyków odkryte. Nie zostało to jednak bezsprzecznie potwierdzone.

W styczniu 2099 roku sygnał wysłany z Iris został odebrany na Chezzinie. Wywołało to burzę wśród ras rozumnych, gdyż nikt nie spodziewał się istnienia cywilizacji w układzie znajdującym się tak daleko od wszystkich innych planet z rasami rozumnymi.

W lipcu 2099 roku ustawiono Teleskop Fishera na okolice planety 2049-Akz-1891-1. Zauważono światła po stronie planety aktualnie znajdującej się w cieniu. Dla naukowców był to dowód na istnienie rasy rozumnej na tej planecie.

W miesięczniku Odkrywca, w numerze Sierpień-2099 poinformowano o znalezieniu kolejnej rasy rozumnej.

Pod koniec sierpnia 2099 przepuszczono sygnał pochodzący z Iris przez translator intencji, gdyż język, w jakim napisane były dodatki wstawione przez limanian na przemówieniu Hitlera był niezrozumiały dla ludzi. Jak się okazało, były tam notatki, jak zbudować jakąś maszynę. Złożoność projektu była tak ogromna, że profesorowie Międzyplanetarnego Uniwersytetu Przedmiotów Wszystkich w Mosc Yorku nie mogli wyjść ze zdziwienia. Po długich dyskusjach i naradach, profesorowie fizyki kwantowej orzekli, że jest to urządzenie do przesyłania informacji za pomocą splątania kwantowego w czasie rzeczywistym na niemal nieograniczoną odległość. Było to urządzenie bardzo skomplikowane, ale jednak możliwe do zbudowania na Ziemi.

Na początku września 2099 wszystkie rasy rozumne wyłożyły fundusze na zbudowanie urządzenia, którego projekt przysłała im tajemnicza rasa rozumna. Wykonane przez najwybitniejszych inżynierów, na maszynach firmy Alfa Burner, ukończone zostało 30 września 2099.

1 października 2099 w Mosc Yorku odbyła się międzyplanetarna telekonferencja wszystkich władców ras rozumnych w sprawie tematu rozmowy. Ustalono, że przekaz zostanie wysłany z Księżyca, będzie się rozpoczynał przemówieniem Hitlera z 1936 roku, następnie będzie zawierał informacje o położeniu Ziemi oraz przesłanie 'Jesteśmy ludźmi. Nie mamy złch zamiarów. Chcemy was poznać.' przeczytane po kiciorsku, rosyjsku, angielsku i polsku, powtórzone trzy razy przez kobietę i trzy razy przez mężczyznę, na koniec zaś wysłane będzie ponownie przemówienie Hitlera.

2 października 2099 z Portu Kosmicznego Crinxena-in Wopph wysłana została specjalnie zaprojektowana rakieta, zawierająca ukończone przesyłające urządzenie, nazwana przez fizyków Kwantowym Telefonem. Nazwa ta nie jest do końca trafna, gdyż maszyna ta jedynie nadawała informacje, do ich odebrania potrzebny zaś był jakikolwiek odbiornik fal radiowych bardzo wysokiej częstotliwości. Rakieta wylądowała na Księżycu o godzinie 2:11 w nocy z 2 na 3 października 2099 roku czasu Moskyorkskiego. Urządzenie zainstalowano i uruchomiono w ciągu 20 godzin.

3 października 2099, o godzinie 18:00 czasu moskyorkskiego we wszystkich mediach ras rozumnych nadano informację, o zbliżającej się próbie kontaktu.

4 października 2099, o godzinie 1:00 czasu moskyorkskiego Kwantowy Telefon wysłał przygotowaną wiadomość w rejony planety 2049-Akz-1891-1. Transmisja trwała około 15 minut.

W nocy z 3 na 4 października 2099 o godzinie 2:19 czasu moskyorkskiego odbiorniki radiowe na Ziemi, Księżycu i Chezzinie zaczęły odbierać wiadomość. Zaczynała się powtórzeniem całości wiadomości wysłanej przez Ziemian. Następnie pojawiło się tajemnicze zdanie w niezrozumiałym języku, powtórzone trzy razy przez głos dosyć niski, następnie trzy razy przez głos dosyć wysoki. Następnie pojawiły się piski, z przerwami o długości zgodnej z ciągiem Fibonacciego do dwudziestego ósmego elementu. Przekaz zakończył się po dwudziestu siedmiu minutach przemówieniem Hitlera.

4 października 2099 roku o godzinie 2:45 niezakłócony przekaz został przesłany z Księżyca na Ziemię.

O godzinie 3:10 rozpoczęto jego wnikliwą analizę. Ludzie, ani żadna rasa rozmumna nie potrafili jednak zrozumieć języka zawartego w przekazie.

O godzinie 3:40 w czasie telekonferencji wszystkich władców ras rozumnych postanowiono zwołać Radę Władców, pierwszą od powstania zapisu o możliwości jej zwołania w 2037 roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki