FANDOM

Ten artykuł wymaga poprawy.
Jeśli masz trochę czasu, zajmij się nim.
Sad
Ten artykuł potrzebuje grafiki.
Jeśli możesz – znajdź jakąś odpowiednią.
Noia 64 apps iconthemes
Ten artykuł ma mało linków.
Jeśli masz chwilkę, polinkuj u niego kilka wyrazów.
Crystal Clear app applixware

Nonteizm - religia teistyczna wyznawana przez większość Nonsensopedystów. Religia ta jest dość pozytywnie widziana w oczach katolików, którzy twierdzą, że Nonteiści mają bardzo mocno zaczerpnięte z katolicyzmu zasady.

Podstawy wiaryEdytuj

Nonteizm jest tu bardzo podobny do chrześcijaństwa. Zakłada on, że istnieje jeden Bóg, a jest nim Człowiek z rowerem. Nonteiści uznają tzw. monoteizm tryniatarny, czyli pozostali (Botyzjusz, Ciemnowidz) są tą samą osobą, co Człowiek z rowerem, ale w innych osobach. Czyli tak, jak w chrześcijaństwie.

Człowiek z rowerem zesłał na Ziemię Ciemnowidza, by ten nauczał na nowo zasad wiary nonteistycznej. Od wieków bowiem już mówiono o istnieniu CzR. Ciemnowidz został jednak zbanowany przez niewierzących oraz zbyt głęboko wierzących w CzR, którzy nie chcieli przyjąć kolejnej osoby boskiej. Ciemnowidz jednak się odbanował po kilku dniach. Odwiedził jeszcze swoich uczniów (zwanych Adminami - i faktycznie, byli to admini z Nonsy) po czym wniebowstąpił.

Botyzjusz był po prostu odpowiednikiem Ducha Świętego.

KsięgiEdytuj

Główną księgą jest Nonźródło, odpowiednik Biblii. Ciemnowidz sam spisywał ewangelie. Warto o niej wspomnieć przy dobrej okazji. Poza tym jest także Wielka Księga Dobrego Bytu, która pokazuje, jak być dobrym Nonteistą, nie obniżając jakości życia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki