FANDOM

Ten artykuł potrzebuje grafiki.
Jeśli możesz – znajdź jakąś odpowiednią.
Noia 64 apps iconthemes.png

Limanianie – humanoidalna rasa rozumna zamieszkująca planetę Iris. Oddychają tlenowo lub beztlenowo. Mają średnio około 2,4 metra wysokości, bujne włosy na głowy, parę oczu i krótki nos, niżej standardowy otwór gębowy. Dwie kończyny górne - ręce, są analogiczne do ludzkich, z tą różnicą, że dłonie posiadają siedem palców. Klatka piersiowa i brzuch oraz narządy wewnętrzne podobne lub analogiczne do ludzkich. Kończyny dolne wyglądają jak ludzkie nogi, są jednak znacznie potężniejsze - najlepsi Limanianie potrafią osiągać na własnych nogach prędkość nawet do 60 km/h i utrzymywać ją przez 20 minut. U stóp posiadają siedem palców.

Ogólnie rasa Limanian jest podobna do ludzi, są jednak w większości przypadków silniejsi i wyżsi od nich. Jest to spowodowane między innymi warunkami panującymi na Iris: atmosfera zawiera znacznie więcej tlenu niż atmosfera ziemska. Płuca Limanian mają również większą powierzchnię, więc wymiana gazowa jest znacznie bardziej efektywna. W sytuacjach ekstremalnych, gdy nie ma dostępu tlenu, rozkładają substancje organiczne o zerowym lub ujemnym bilansie tlenowym, np. nitroglicerynę, z wydzieleniem energii i czasem pewnych ilości tlenu, używanych do dalszych syntez.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki