FANDOM

Konstanty Jan Libović (11 września 2023 r. w Kadale - 12 lipca 2058 r. tamże) - prezydent Republiki Ważaru w latach 2039-2045 i 2047-2058.

ŻyciorysEdytuj

Dzieciństwo i młodośćEdytuj

Urodził się w Kadale. Jego ojciec Izmous Libović był serbskim muzłumanem, który wyemigrował do Ważaru i przeszedł na prawosławie. Matka Konstantego Katherina Blues była katolicką Amerykanką. W latach 2030-2038 uczęszczał do Wyższej Szkoły Politycznej. W 2039 r. po ustąpieniu Lisy Monteq został wybrany prezydentem Ważaru. Miał wówczas 16 lat.

PrezydenturaEdytuj

Już w pierwszym roku swojej prezydentury Konstanty wprowadził urząd wiceprezydenta (został nim Franciszek Motor) i zniósł podatki dla najuboższych. W 2042 r. założył rządową kosmisję do spraw godności życia, która zajmowała się pomocą dla ubogich. Przez te wszystkie działania został znienawidzony przez ważarską arystokrację. 1 listopada 2044 r. poślubił Charlottę Habsburg. Na uroczystość ślubną wydano ponad 10 000 000 mostów. Małżeństwo to nie było jednak szczęśliwe. 10 grudnia 2045 r. wzięli rozwód. Konstanty popadł w depresję. Obowiązki prezydenta przejął tymczasowo wiceprezydent Motor, zaś Libović wyjechał w podróż do RPA. Poznał tam córkę wodza jednego z murzyńskich plemion - Abidadinę Ge-Mo-To-Nit. Wkrótce przyszło na świat ich jedyne dziecko - syn Karol. 1 stycznia 2047 r. Konstanty ponownie przeją obowiązki głowy państwa. Od 2049 r. co niedzielę urządzał obiady dla ubogich, które zapisały się w historii jako Obiady Niedzielne.

ZamachEdytuj

Zobacz osobny artykuł: Zamach na Konstantego Libovića

12 lipca 2058 r. został zastrzelony w trakcie uroczystego przejazdu przez Rynek w Kadale.

Poprzednik
Lise Monteq
Prezydent Ważaru
2039-2045
Następca
p.o Franciszek Motor
Poprzednik
p.o Franciszek Motor
Prezydent Ważaru
2047-2058
Następca
John McBerbey

Więcej z Fandomu

Losowa wiki