FANDOM

Ten artykuł ma mało linków.
Jeśli masz chwilkę, polinkuj u niego kilka wyrazów.
Crystal Clear app applixware.png

Konferencja w Buenos Aires – spotkanie władz Urugwaju z przedstawicielami nieposiadających własnego państwa Argentyńczyków, które miało miejsce w grudniu 2097 roku.

Przyczyny spotkania Edytuj

W 2094 roku Urugwaj i Chile dokonały rozbioru pogrążonej w chaosie Argentyny. Szybko okazało się jednak, że zabór urugwajski rozwija się znacznie szybciej niż chilijski. W związku z tym mieszkańcy ziem argentyńskich wybrali swoich przedstawicieli i postanowili porozmawiać z władzami Urugwaju.

Postanowienia Edytuj

Na konferencji ustalono, że Urugwaj zaatakuje Chile, a podzielona pomiędzy te dwa kraje Argentyna w pełni opowie się po stronie Urugwaju. Postanowiono także, że w przypadku zwycięstwa kraj zostanie przekształcony w federację o nazwie Wielki Urugwaj składającą się z trzech prowincji (Urugwaj Macierzysty, Argentyna, Chile) posiadających sporą autonomię. Omówiono także ustrój, który miałby panować w państwie.

Skutki Edytuj

Zgodnie z ustaleniami w Buenos Aires wybuchła wojna, która zakończyła się całkowitym zwycięstwem sił urugwajsko-argentyńskich. 14 kwietnia 2098 roku postanowienia konferencji zostały potwierdzone i ostatecznie weszły w życie. Datę tą przyjmuje się za koniec wojny argentyńskiej i powstanie Wielkiego Urugwaju.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki