FANDOM

Iwan
Alderaan.jpg

Podstawowe dane
Układ planetarny: Karshen
Od gwiazdy: 4
Masa: 3,2 etobów
Równik: 12 000 km
Typ planety I
Rasa rozumna moonini,ciemnomen
Ziemia i ludzie
Data odkrycia: 2123
Kolonie: 2
Od Ziemi 972 ekronów

Iwan – piąta planeta układu Karshen znajdującym się 972 ekrony od Ziemi. Zamieszkana przez rasę mooninów, oraz żołnierzy Zjednoczonej Federacji Planet toczących wojnę z tubylcami, a także Ciemnomenów. Jest prawie 4 razy mniejsza od Ziemi, ale znacznie od niej cięższa poprzez zawartość niezwykle ciężkiego pierwiastka – hixoyoq'u (o gęstości wynoszącej 38910) w skorupie planety – bliskiej 70%. Pozostałe 30% stanowi wapień i węgiel.

KlimatEdytuj

Iwan jest planetą typu I, czyli identyczną do Ziemi. Wyróżniane są tam strefy klimatyczne takie jak: strefa równikowo-zwrotnikowa, zajmująca teren od zwrotnika górnego do dolnego. Występują tam wysokie opady i temperatura, a fauna i flora są niezwykle rozwinięte. Za zwrotnikami wyróżniany jest klimat umiarkowany charakteryzujący się temperaturą rzędu 10 stopni Celsjusza i niskimi opadami, ale dużą ilością zbiorników wodnych. Około 60km od bieguna występuje klimat polarny, charakteryzujący się grubą warstwą śniegu, opadami w stanie stałym i bardzo niską temperaturą.

Warunki atmosferyczneEdytuj

Atmosfera, a konkretnie termosfera, Iwanu wypełniona jest powietrzem o składzie: 55,3% azotu, 32,5% tlenu, 12% wodoru i 0,2 neonu.

KolonieEdytuj

  • Oppust – kolonia główna, mieszcząca bazę dowodzenia, sprzęt, lotniska, budynki mieszkalne i wszystkie potrzebne rzeczy.
  • Pit – niewielka kolonia, a właściwie obóz militarny leżący okok kopalni, ma na celu dostarczać szybką pomoc w razie zmasowanego i zorganizowanego ataku.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki