FANDOM

Ernest Afordow (ur. 19 listopada 2065; zm. 25 grudnia 2126) – czeskiego pochodzenia fizyk jądrowy. Twórca współczesnej Teorii Plazmy Bojowej. Zagorzały wróg Adama Karola Lewerowa. W latach 2098-2110 profesor fizyki jądrowej na Międzyplanetarnym Uniwersytecie Przedmiotów Wszystkich w Mosc Yorku. Tekę profesorską otrzymał od ówczesnego rektora, Adama Karola Lewerowa pod naciskiem ze strony środowiska akademickiego, mimo osobistego sprzeciwu Lewerowa. Po śmierci Daentha Perlicana objął stanowisko rektora uniwersytetu. Po klęsce broni jonowej Lewerowa namawiany do współpracy przez Alfa Burner. Zgodził się na nią w roku 2112. W efekcie już po roku z linii produkcyjnych zaczęły schodzić haubice plazmowe, wykorzystujące technologię opracowaną przez Afordowa.

Od jego nazwiska pochodzi nazwa jednostki – afordow. Paradoksalnie, nie nadaje się ona do obliczania siły rażenia projektów haubic Afordowa, gdyż są to konstrukcje strzałowe, których siłę oblicza się za pomocą lewerowów. Siły rażenia dział Lewerowa określa się zaś za pomocą afodowów, gdyż są to konstrukcje pociskowe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki