FANDOM

Enzetia - państwo na Oksynii. Leży na kontynencie Petric.

Historia Edytuj

Oksynia jest planetoidą. Ma rozmiary nieco większe niż Ksiezyc. W 2028 planetoida zagościła niedaleko Ziemi i została wyłapana przez jej pole grawitacyjne, zyskując nazwę drugiego księżyca. Od tego czasu stale ją okrąża. Wreszcie (2030) padła propozycja znalezienia dla niej lepszego imienia i w międzynarodowym konkursie wygrał Bill Smith (47 lat) z Visherbonbu, który uznał, że planetoida powinna nazywać się Oksynia. Wkrótce (2039) po tym na Oksynię przyleciał Bill Smith. Zachwycony "Drugim Księżycem" postanowił, że należałoby ją skolonizować. Znaleziono tam obfite zasoby wody pitnej (a także słonej, bo np. Petric jest otoczony dość słonym oceanem). Okazało się także, że atmosfera na Oksynii jest podobna do ziemskiej i skład powietrza niewiele się różni od naszego. Temperatura zaś wahała się między 12 w nocy i 30 stopni w dzień przez cały rok. Warunki uznano za dość korzystne. Co więcej, masa planetoidy wcale nie była tak niska, jak myślano. Gdy rozpoczęto kolonizację Drugiego Księżyca, stwierdzono, że jeden z kontynentów, późniejszy Petric, jest świetny do założenia na nim pierwszych osad. I tak też się stało. Wkrótce potem wielu bogatych ludzi zaczęło budować na Oksyńskiej, fantastycznej glebie swoje domy. Niedługo później Bill Smith zamieszkał tam na stałe. Dzieki świetnym warunkom żyje ciągle. Enzetia powstała, gdy poszczególne osady połączyły się w jedno. Obok niej zaczęły powstawać kolejne państwa, m.in. Potęga (zazwyczaj jako Czerń), Venage i Pas.

Dziś jej głową jest Camon Smith, syn Billa.

StolicaEdytuj

Stolicą Enzetii jest Mosba. Liczy sobie 500 tysięcy mieszkańców i jest największym miastem na Oksynii. Posiada wysoce rozwiniętą infrastrukturę. W centrum miasta znajduje się Muzeum Odkryć Astronomicznych, gdzie można także czasem spotkać Billa Smitha.

Stosunki z CzerniąEdytuj

Wciąż mówi się, że Czerń jest lepsza od Enzetii. Co więcej - mówią tak politycy tego państwa. Wielu obywateli Enzetii wyjeżdżało do Czerni, ale tu spotykali się z zawodem, bo wcale tak nie bylo. Politycy zaś doprowadzili do sytuacji, w której ludzie nie chcą mieszkać we własnym państwie. Czerń i Enzetia są sobie wrogie. Mówi się, że to bardzo przypomina Zimną Wojnę z 20 wieku.

Państwo zamknięteEdytuj

W 2096 roku Kit McTavish i jego brat Auron byli zbulwersowani dziwnym postępowaniem władz. A to dlatego, bo 14 lat wcześniej zamknięto wszystkie granice. Nikt nie mógł wyjechać z państwa, nikt nie mógł wjechać do niego. Nie dało się wrócić do ojczyzny z wakacji (trwały wtedy). Każdy cudzoziemiec, nieważne, czy miał wizę, byl wydalany z państwa. Auron także, choć niesprawiedliwie, został pomylony z kimś innym. Sytuacja była do granic możliwości napięta i dopiero wtedy wyszło na jaw, że Enzetia nie jest dobrym miejscem do zamieszkania. Wracając do Aurona, podczas swojego pobytu w tzw. Taszy (czyli ziemi niczyjej, gdzie trafiali wydaleni) nakręcił kilka filmików o długości ok.15 minut, które potem połączył w całość. Nagrywał także wszystkie rozmowy z politykami Enzetskimi i innych krajów. Film pt. "Państwo zamknięte" jeszcze tego samego roku trafił do kin. Właśnie wtedy od władzy odszedł pomysłodawca Wielkiego Wydalania, czyli Arnold Captain. Przez kilka lat panowała idealna demokracja i wolność słowa. Niestety, w 2101 roku głową państwa został Newtan Keprol, który postanowił przywrócić Wielkie Wydalanie. Zginął zamordowany przez opozycjonistę. Od tego czasu sytuacja w Enzetii jest bardzo napięta. Politycy będące za Wydalaniem tłumaczą, że w każdej chwili do państwa mogą wtargnąć terroryści i rozpocząć działalność przestępczą, korzystając z środków dostępnych w Enzetii. Ci przeciwko takiemu pomysłowi uważają, że w ten sposób niszczą wizerunek przyjaznego państwa. Takie jednak nigdy nie było i już najpewniej nie będzie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki