FANDOM

Ten artykuł został uznany za dobry.
Możesz go czytać bez obawy o znudzenie.
DA
Kaszk4

Kaszk na ojczystej planecie. Aparat ocalał cudem

Domo-Kun-Kun – planeta zamieszkiwana przez kaszki. Znjaduje się w układzie Nuk-Nuk położonym 843 ekronów od Układu Słonecznego. Znajduje się na niej jedno wielkie pańswo o ustroju anarchistycznej monarchi - Kaszkerium. Nigdy nie skolonizowana przez ludzi. Teoretycznie oficjalną walutą jest gruen.

Dane planetarneEdytuj

Planeta ma masę około 49 etobów, średnica ciągle ulega zmianie. Jądro składa się głównie z karbonu i niklu. Poza jądrem znajdują sie trzy warstwy: płaszcz, kurtka i skorupa.

WielkośćEdytuj

Z uwagi na mieszkańców planety, którzy jedzą wszystko, planeta systematycznie się zmniejsza. W 2078 roku miała średnicę około 900009 km. W 2115 już tylko 700122 km średnicy, czyli aż o niecałe 20 000 km mniej.

Kaszk5

Batonik w kształcie kaszka-komórki. Sprzedawany w oor-nuu'ach.

MieszkańcyEdytuj

Kaszk Kaszki. Najbardziej znany z nich to Nuk-Ori (jeśli chodzi o tych, którzy nie jedzą ludzi). Z reguły spotyka się ich tylko raz.

EkosystemEdytuj

Panuje na niej wilgotny klimat równikowy (i tajga w odległości mniejszej niż 20km od biegunów). Na planecie mieszka wiele innych stworzeń, aczkolwiek ich populacja spada, ponieważ na Domo-Kun-Kunie strasznie łatwo spotkać drapieżniki. Najbardziej znane z nich (namierzone z satelity) to dombrosy, kannity oraz ranbity. Roślinność także jest wysoce rozwinięta: często spotyka się monny i diiiidy oraz rzadko spotykane podziemne kronbody.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki