FANDOM

Ten artykuł został uznany za dobry.
Możesz go czytać bez obawy o znudzenie.
DA
Clix

Clix

Clix – klasa okrętowa.

HistoriaEdytuj

Pomysł utworzenia klasy okrętowej zrodził się w głowie Arnolda Clixa (ur. 2012) gdy ten miał 8 lat. Zaczął o tym mówić publicznie, mając lat 15. Jego matka była osobą publiczną, co ułatwiało mu dotarcie do mediów. Zawsze marzył o utworzeniu czegoś, co by i latało i pływało, rodem z filmów science fiction.W 2025 miał 23 lata i przeszedł szok. Wtedy też Avrile Smith-Kantycza dowiodła, że zrobienie pojazdu latająco-pływającego jest realny. W 2034 roku pierwsze jej statkoloty (jak było pogardliwie nazywane przez przeciwników wymysłu) wzniosły się w powietrze. Arnold Clix nie potrafił pogodzić się z tym, że to właśnie kobieta dokonała czegoś takiego. Przez kilka lat bardzo wiele dowiadywał się na ten temat aż wreszcie udało mu się - stworzył swój pierwszy statkolot w roku 2040. Nazwał go Armex. Niekrótko jednak cieszył się tym sukcesem. W 2041 roku Armex podchodząc do lądowania rozbił się o ziemię i zginęło 870 ludzi, co szybko uznano za ogromną katastrofę. Clixa wyśmiano, musiał zapłacić potworne sumy rodzinom ofiar, a nawet groziło mu więzienie.

W 2050 roku światło dziennie ujrzały trzy ogromne statkoloty: Clix, Avef, Sheft. Gdy tłumy się dowiedziały, kto je wymyślił, od razu uznano Arnolda za geniusza, zapominając o Armexie. Clix służył do celów wojskowym, Avef także, Shelf zaś został okrzyknięty wyjątkowo luksusowym. Dzięki temu, że poruszał się bardzo szybko i dużo szybciej niż inne ówcześnie znane pojazdy latające czy pływające, służył nie raz do transportowania elit państwowych. W roku 2056 na jego pokładzie doszło do buntu załogi. Zginęło 59 osób (większość zastrzelono lub wyrzucono za okno) w tym 32 zwykłych pasażerów, 157 osób zostało ciężko rannych (wszyscy byli pasażerami), poza tym reszta odniosła tylko lżejsze obrażenia. Rok później na tym samym statku miała miejsce katastrofa - jeden z kominów zawalił się wprost na pokład. Zginęło 2014 osób z 2500 obecnych.

UzbrojenieEdytuj

Wszystkie statki, niezależnie od przeznaczenia posiadały takie samo uzbrojenie, z którego korzystały częściej lub rzadziej.

Ponadto każdy członek załogi uzbrojony był w pistolet jonowy I9, a osoby o stopniu wyższym niż plutonowy miały także palcówę.

Relacja pasażera ShelfuEdytuj

Do dnia dzisiejszego można przeczytać relację jednego z pasażerów Shelfu, który znajdował się podczas wypadku. Zapisał ją w notesie bez którego się nie ruszał. Pozwoliło mu to trzymać się przy przytomności mimo ciężkich obrażeń. Nigdy nie odzyskał czucia w nogach.

O 5.40 rozległy się krzyki, a ktoś wrzasnął "Komin się wali!". Shelf obniżył lot i zaczął płynąć po oceanie, zaś kapitan wydał rozkaz niewychodzenia z kajut. Nagle usłyszeliśmy niepokojący huk i trzask jednocześnie, a wyglądając przez okno zobaczyłem, że skrzydło nie wytrzymało ciężaru komina i załamało się pod nim! Powoli nasuwało się widmo rychłego zatonięcia. Shelf niebiezpiecznie przechylił się na stronę rozwalonego skrzydła, wtem śruba zaś została poważnie uszkodzona. Dwa kominy z drugiej strony przewaliły się, nie wiadomo czemu, chwilkę potem. Wszystkie pokłady zostały zniszczone. Kapitan ryknął, że należy ewakuować żywych. Załoga poszła ich szukać i odnaleźli mnie pomiędzy zawalonymi ścianami. Cudem przeżyłem, ale nie mogłem ruszać nogami. Nie odczuwałem jednak bólu, co mnie uspokoiło. Następnie umieszczano nas, żywych, w szalupach. Tam straciłem przytomność. Do najbliższego miasta portowego dobiliśmy o 17:30, będąc porozmieszczani w 5 szalupach. Przeżyła głównie załoga.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki