FANDOM

Chezzin
Cheezin

Podstawowe dane
Układ planetarny: Quamemberd
Od gwiazdy: 5
Masa: 1,2 etobów
Równik: prawie 3 000 km
Typ planety F
Rasa rozumna cambtoni i ciemnomen
Ziemia i ludzie
Data odkrycia: 2094
Kolonie: tak
Od Ziemi 122 ekronów

Chezzin – piąta planeta w układzie Quamemberd położonym 309 ekronów od Ziemi. Nazwa nie wzięła się znikąd: chezz po kiciorskiemu oznacza „ser”, a końcówka -in oznacza, że przedmiot do którego jest dodana jest duży, olbrzymi. Mitem jednakże jest, że Chezzin zbudowana jest z sera, gdyż jej powierzchnię tworzy tynit który zagłębia się w powierzchnię planety na ponad 60 km, niżej znajdują się obfite złoża magmanu, oraz SERA. Planety jest zamieszkana przez nieliczne gatunki zwierząt i roślin. Zamieszkuje ją jedna rasa rozumna, znajdująca się aktualnie w epoce zbliżonej do naszego Starożytnego Egiptu. Oddziały ludzi i sallsican pomagają im się rozwijać. Ich kolonia nosi nazwę Aldonor'e.

Klimat Edytuj

Klimat na planecie jest zbliżony do ziemskiego, aczkolwiek suchszy i chłodniejszy – jest to spowodowane odległością od gwiazdy – Opramdsaiu. Przypomina przez to bardziej planetę pustynną, co zresztą jest prawdą, ponieważ tynit jest skałą piaskopodobną.

Cywilizacja Edytuj

Mapa Chezzin
Nuvola apps important blueGłówny artykuł: Cambtoni
Nuvola apps important blueGłówny artykuł: Krystek
Nuvola apps important blueGłówny artykuł: Ciemnomen

Cambtoni, Ciemnomeni, Krystkowie zamieszkujący planetę są podzieleni na 23 państwa, z czego 8 z nich tworzy Imperium Hbit. Dwa z nich starają się zniszczyć ludzką kolonię.

GospodarkaEdytuj

Cambtoni:Edytuj

Najwyższym osiągnięciem technologicznym cambtonów jest przemysł metalurgiczny i ogień, który nie gaśnie na 1 rok.

Krystkowie:Edytuj

Krystkowie są idealnymi zbieraczami owoców i jednocześnie najlepszymi kolonizatorami planet (posiadają 2000 układów gwiezdnych).

Ciemnomeni:Edytuj

Ciemnomeni mają niezwykle rozwinięte umiejętności agresywne. ===Fakty o cambtonach

Cambtoni nie są humanoidami. Mają kształt centaurów, tyle, że zamiast końskiej części jest tam coś w kształcie sześcionogiego wilka.

Kolonizacja Edytuj

Planeta jest wysoce skolonizowana przez ludzi i Sallsican, zawiera jedną duża wspólna kolonię Aldonor'e i kilkanaście pomniejszych. Jedną czysto sallsicańską – Hiponom, oraz parę innych. W planach na 2140 rok jest zbudowanie olbrzymiej koloni dla 1 000 000 mieszkańców oraz megaportu kosmicznego w atmosferze planety.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki