FANDOM

Bogdan Maria Gwóźdź (17 stycznia 2098 r. w Jastruni-) - książę Helski.

ŻyciorysEdytuj

Bogdan przyszedł na świat jako jedyne dziecko Bogdana Gwoździa - burmistrza Darłowa i Tamary Romanowej. Został ochrzczony w wierze katolickiej 25 lutego 2098 r. Rodzicami chrzestnymi zostali : brat ojca Józef Gwóźdź, dziadek macierzysty Mikołaj Juriewicz Romanow, księżniczka niemiecka Albrechta von Berberich i przyjaciel matki Wiesław Trik. W 2105 r. rozpoczął naukę w szkole powszechnej w Darłowie, a trzy lata później wyjechał na roczne stypendium do Berlina. W 2116 r. zdał maturę i rozpoczął studia historyczne na Uniwersytecie Nowojorskim. Po ich ukończeniu kontynuował naukę na Wyżnej Akademii Lohanowskiej na Pharsenusie. 15 stycznia 2126 r. był jednym z buntowników, którzy proklamowali Rzeczpospolitą Helską. 20 stycznia został wybrany na pierwszego króla tegoż państwa.

Życie prywatneEdytuj

2 maja 2125 r. poślubił księżniczkę duńską Julię. Mają syna Bogdana. Podczas wakacji na Pharsenusie w 2127 r. poznał niemiecką hrabinę Elżbietę von Anhalt-Bomberg. 27 października ogłoszono ich zaręczyny. Ślub ma odbyć się w połowie grudnia.

Poprzednik
nowy tytuł
Król helski
2126-
Następca
obecnie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki