FANDOM

Aldonore'2.png

Aldonor'e tuż po wybudowaniu pierwszych budynków.

Aldonor'eludzka kolonia na Chezzin. Zamieszkana przez 5300 ludzi, 350 sallsican, 2250 ciemnomenów, 3000 krystków i 82 cambtonów. Większość z nich to naukowcy, uczący cambtonów podstaw nauki, rzemiosła i innych umiejętności. W mieście znajduje się 85 punktów nauki, do których tubylcy mogą przychodzić w wyznaczonych godzinach w celu pobierania nauki i pomagania swoim przyjaciołom. Ważnym miejscem jest także wielki szpital, leczący wiele chorych – medycyna na Chezzin nie jest zbyt rozwinięta.

Nazwa miasta wywodzi się z języka Tolkienlandu i oznacza Piękno zysku. Nazwa sprawdziła się ponieważ za same podatki kolonia przynosi wielkie zyski i dobra.

HistoriaEdytuj

Kolonia została założona w 2096, dwa lata po odkryciu Chezzin. Ze względu na przynoszone zyski jest systematycznie rozbudowywana.

Miasto zostało zaatakowane 2 razy przez zbuntowane Chezzinskie kraje, niechcące interwencji innych cywilizacji. Za pierwszym razem (2104) miasto odniosło duże straty, więc z Ziemii sprowadzono do niego wiele wyrzutni jonowych i innych systemów obronnych. Drugi atak (2113) zakończył się straszliwą porażką agresorów.

Aldonore'1.png

GeografiaEdytuj

Miasto leży w północnej części planety. Sąsiaduje z trzema przyjaznymi ludziom państwami (Koou, Al-Saa i Ka-Noobi) i jednym wrogim (Kroob). Mieszkańcy oddali nam w posiadanie 60 km koło wokół miasta. Jego południowe i zachodnie tereny są górzyste i wydobywa się z nich magman. W części północno-zachodniej odkryliśmy duże podziemne zasoby gooboon'u i sera. Zaś w na północy i wschodzie bardzo pupularne są uprawy roślin i zwierząt hodowlanych.

GospodarkaEdytuj

Ludzie w Aldonor'e hodują wiele zwierząt i roślin w celu eksportu na Ziemię i Sallsico. Przykładowymi często uprawianymi roślinami są: huutta, mozzaralle oraz poy'a. Często eksportowanymi zwierzętami są: kanibt oraz noupip.

Produkuje się tutaj wielkie ilości wzmocnionego magmanu. Oraz sera.

TurystykaEdytuj

Raz do roku na Chezzin przylatuje 100-osobowa wycieczka ludzi i sallsican, którzy otrzymali Nagrodę Hibbinga. Mogą się oni zatrzymać w hotelu Proondin na cztery tygodnie i samodzielnie zwiedzać miasto, oraz (biorąc na siebie odpowiedzialność) wydzielone miejsca w tubylczych krajach (głównie w Koou). Są to jedyni turyści odwiedzający Chezzin w ciągu całego roku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki