FANDOM

Ten artykuł potrzebuje grafiki.
Jeśli możesz – znajdź jakąś odpowiednią.
Noia 64 apps iconthemes
Cquote1 THIS IS AKOON!Cquote2
– Dawny ak'anśki okrzyk bojowy.

Ak – obecnie niewielki kraj na Chezzin. Zamieszkiwany głównie przez wynalazców i wojowników. Na jego terenie znajduje się spory zbiornik gooboonu, oraz ludzka kolonia Ank-Pokmork. Stolicę posiada w Akun.

HistoriaEdytuj

Ak powstało około 400 roku pne.

W zamierzchłych czasach Ak było o wiele większe. Około roku 721 czasu Ziemskiego rozpoczęli Wielki Podbój, w czasie którego podbili ⅓ Chezzinu. Zawiązali przymierze z innym państwem wysoko rozwiniętym technologicznie - Panitto. Razem z nimi wynaleźli pierwsze na Chezzin maszyny latające i przypuścili atak na rozleglejszy, aczkolwiek mniej potężny niż dotychczas Shitoop.

Po wielu sukcesach odniesionym dzięki akutto podbili sporą cześć Shitoopu, ich wrogom udało się wynaleźć potężne łuki, którymi niszczyli zbiorniki z powietrzem w akutt'ach. Tym sposobem przejeli także ich technologię i doszło do pierwszych chezzińskich bitew powietrznych.

Ostatecznie Shitoopianie zaczęli odpierać ataki po czym przystąpili do kontrofensywy. Spustoszyli sporą część terenów obecnie należących do Abhramh, Suhipit, oraz trzech państewek Imperium Hbit.

Ale kiedy wroga armia niszczyła i podbijała kolejne tereny, Akoonici nie stali bezczynnie. Wokół zbiornika gooboon'u i swojej stolicy, z materiału podobnemu do lekkiego granitu, zbudowali mur gruby na 4 metry, wysoki na 10. Na jego wieżach pomontowano wielkie łuki. Do państewek stanowiących później Imperium Hbit, Ka-Noobi i Tsouda wysłano prośbę o pomoc na warunkach: w zamian za pomoc oddamy wam sporą część naszych terenów. Tak powstało wiele nowych państw, a Akoonici zostali na małym terenie za swoim wielkim murem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki